Social media
Welkom
- +316 5222 8591
Over doelgroepen
Social media doelgroep
- Leeftijd
- Locatie
- Taal
- Opleiding
- Relatie
- Beroep / functie /
- werkgever
- Interessesgebieden
- E-mail database
- Bezoekersgedrag op je website
Voordelen social media adverteren
Het inzetten van social media ads is zeer interessant, omdat het mogelijk is om op zeer specifieke kenmerken te targetten. Hierdoor kunnen advertenties zeer gericht op de doelgroep afgestemd worden waardoor een hoge interactie behaald kan worden. Social media adverteren heeft de volgende voordelen:
- Enorm relevant (juiste boodschap aan juiste doelgroep)
- Juiste doelgroep bereiken
- Relatief goedkoop t.o.v. andere advertentiemiddelen
- Alles is online te meten
- Diepere inzichten (door contact met doelgroep)
Hulp nodig
Afrekenmodellen social media adverteren
Aanvankelijk zal het social media budget vastgesteld worden. Op basis hiervan zal het maximale dagbudget bepaald worden om hiermee vervolgens de campagnes in te richten.
CPC (cost per click)
Dit afrekenmodel houdt in dat een X bedrag betaald wordt wanneer iemand op de advertentie klikt. Wanneer het doel is om meer websitebezoekers te realiseren, is dit model meestal van toepassing.
CPM (cost per mille)
Dit afrekenmodel houdt in dat de adverteerder een X bedrag betaald bij het behalen van duizend vertoningen. Als het doel is om bereik te creëren, is dit model meestal van toepassing.
Direct hulp nodig met Social Media advertising? Neem contact op!